maandag 7 februari 2011

Brainstorm Concepten 24/01/2011 - 04/02/2011

Geuren
  • Geuren weg laten volgen (goede slechte geuren)
  • Kliekjes jongeren uiteendrijven met geuren
  • Als er veel mensen bij elkaar staan sterkere geuren loslaten.
  • Een meubel => In combinatie met geuren
Geluiden
  • Geluiden veranderen van omgeving bv. Fluitende vogeltjes.
  • Speakers verstoppen en hierdoor rare geluiden afspelen. Bv iemand die iets roept, iemand die fluit…
  • Maar hierbij niet onthullen waar het geluid vandaan komt.
  • Vakantie geluiden afspelen.
  • Het aankondigen van treinen in de vorm van het aankondigen van vliegtuigen.
Mensen afschrikken
  • Plas bloed.
  • Fictieve foto’s van mensen die zijn doodgereden aan station
  • Mensen observeren en hierbij commentaar leveren.
Als mensen spuwen een geluidje afspelen zoals in golfslagbad
Flesjes spuw verkopen => Reclame voor maken zoals echt bronwater
Gebruikte kauwgom verkopen
Een kauwgommuur => kunstwerk, kleurplaatjes waar ze kauwgom kunnen opplakken
Kinderen  
  • Beelden die we adhv beweging van de kinderen laten meebewegen. Kind spring = kat springt
Mensen zijn schuw en die schuwheid proberen te doorbreken:
  • Het ritme verstoren op piek momenten.
  • Licht schijnen naar personen hoe groter de groep hoe feller het licht
  • Een “1000ste” bezoeker feliciteren.
  • Scherm met natuur achtergrond: Camera in de gang waarbij mensen op dit scherm worden geprojecteerd.
Kunstgalerie.

Verkeer blokkeren om het oversteken veiliger te laten verlopen.
Verhaal of mop op de grond projecteren om mensen een route te laten volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten